Cybernetiske implantater (Cyberwear)

Det er kun nødvendigt at læse disse regler hvis du har cybernetiske implantater.

Cybernetiske implantater bliver i daglig tale kaldt cyberwear. De kan være mekaniske eller elektroniske dele der kan indsættes i kroppen. Det kan være implantater der erstatter organer eller lemmer der er beskadiget og overtager organets funktion, f.eks et nyt hjerte eller en ny arm. De kan også være implantater der forbedrer ejerens fysiske egenskaber, som f.eks øjne der kan se i mørke eller en chip i hjernen der forbedrer personens sproglige eller matematiske evner.

De fleste implantater sidder yderligt og er svære at skjule helt, da der også sidder ledninger stikkende ud af huden eller der er blottede metaldele. Det er kun de rigeste har råd til implantater der er kosmetisk inkorporeret i kroppen, og dette kræver en særlig dyr tilladelse fra NovoCorp.

 

Brug og genopladning af cybernetiske implantater
Du kan bruge et cybernetisk implantat 1 gang før den skal genoplades og kan bruges igen.
Når du har brugt en cybernetisk implantat, så skal den genoplades. Genopladningen sker automatisk hvis du ikke foretager dig noget og tager 2 timer. Du kan også besøge en power station hvis det skal gå hurtigere med genopladningen, hvor det kun en 5-10 minutter at genoplade sine cyber kinetiske implantater.

 

Generelle regler for Cybernetisk implantater (Cyberwear)
Det er ikke muligt at opfinde sine egne cybernetiske implantater, som har en regelteknisk effekt, dvs. kan noget der kan påvirke andre. Men man kan fx godt rollespille at man har en implantat som gør at man kan tale et andet sprog, som man skal kunne i virkeligheden, men man siger det er implantatet som gør man kan eller andre lignende ting.
Man kan ikke kombinere cybernetiske implantater med Yokais eller et menneskes spirituelle evner. For en af disse et implantat mister de permanent deres andre evner.
En persons krop kan højst have 2 cybernetiske fra listen over implantater med regelteknisk effekt,  da kroppen ikke kan klare presset fra flere.
Alle der har et cybernetisk implantat, skal ligne at de har cyberwear. F.eks. kan man ikke sige at ens arm er cybernetisk, hvis det ikke ligner at den er cybernetisk. Om du viser det via udklædning, påsættelse af ledninger, plader på huden eller sminke, er op til dig.

 

De forskellige implantater der findes i spillet:
Du kan have 2 implantater fra denne liste. Andre implantater der ikke har regelteknisk effekt kan du have så mange af som du vil.

Feromon forstærkere
Denne cybernetiske implantat forstærker en persons feromoner, hvilket har den effekt at en person tæt på personen med denne implantat bliver midlertidigt meget tiltrukket og måske ligefrem forelsket i personen. Denne følelse gør at personen gerne vil behage ham/hende, som udskiller disse meget kraftige feromoner.
Evnen virker på den måde at ham/hende som vil bruge implantater kortvarig berører en person og siger “Cyberwear, sindspåvirkning, du opfatter mig som en god ven/kæreste i ca. 15 minutter”.

Genbrugs Modul, Patroner
Dette implantat gør at man kan genbruge skud fra skydevåben. Man kobler sit eget skydevåben til modulet og når man så skyder bliver en del af den kinetiske energi overført til modulet, som så kan rekonstruerer nogle af de skud man har brugt.
Regel Teknisk, så kan man efter kampen samle halvdelen af de skud op man har brugt i kampen, i stedet for at lade “de tomme hylstre” ligge, som man normalt skal gøre.

Eforio Implantat
Denne implant gør at personen som har den, kan berører en anden og sende et kraftigt euforiserende stof ind i kroppen på ham/hende. Stoffet gør at personen som bliver påvirket får effekten af at være meget fuld, måske hallucinerer og tager alt meget let.
Man bruger implantatet ved at rører en person og sige “Cyberwear, sindspåvirkning, spil fuld og glad i ca. 5 minutter).

Trance
Denne implantat lader en person hypnotiserer en anden person ved at få øjenkontakt med ham/hende. Så længe de har øjenkontakt eller til ofret modtager skade, er personen lammet.
Implantetatet virker på følgende måde at man siger: “Cyberwear, sindspåvirkning, frys” og så forklare hvordan ofret skal spille/ opføre sig med følgende sætning “du kan ikke bryde mit blik eller lave nogle handlinger før jeg bryder øjenkontakten med dig eller du tager skade”.

Regenerende Implantat
En person med denne implantat kommer sig hurtigere over sine skade end andre. Personen som har denne implantat genvinder 1 LP (Livspoint) hver 30 minut. Denne implantat skal ikke genoplades.

Exoskeleton implantat
Denne implantat lader ham/hende som har den kunne tåle mere skade ved at have et Exoskeleton lagt ud over sin krop. Implanatet fungere på følgende måde:
Niveau 1: Implantatet skal dække minimum halvdelen af kroppen og giver +1 rustning point
Niveau 2: Implatet skal dække hele kroppen og giver +2 rustning point.
Hvis man har denne implantat, kan man ikke have andre former for rustning.
Hvis ens implantat tager skade, så reparere den sig selv i løbet af en halv time uanset om man har den på niveau 1 eller 2.
Exoskeleton kan ikke tages af.

Hjerneorm implantat
Personen med denne implantat, kan ved hjælp af en cybernetisk orm, som overføres gennem kontakt med offerets hud i ca. 1 min. Derefter kravler den ind og finder vej til offerets hjernestamme og tvinge ofret til at udføre 1 hvilken som helst handling som maximal kan tage ca. 15 min. Du kan få denne person til at udføre en hvilken som helst handling, dog kan den styrede frasige sig det, hvis det overskrider dennes off-game grænser. Du kan ikke få den kontrollerede til at slå en andens rolle permanent ihjel, dette skal gøres “personligt”. Spilteknisk foregår det ved at sige “Cyberwear, Kontrollere person – Du skal gøre nu udføre følgende handling i ca. 15 minutter eller til handlingen er udført – Beskriv handling her – når handlingen er udført, får du kontrol over dig selv igen og du ved at du har været kontrolleret”

Cybernetisk forstyrrelse implantat (CFI)
Du kan give en person et elektrisk chok, som kun har virkning på folk med Cyberwear og ikke på ting/computere. Hvis cybernetisk forstyrrelse bliver brugt på en person uden cyberwear sker der ikke noget, men den skal stadig genoplades. Hvis den bruges mod en person med cyberwear så slukkes persons cyberwear i 10 minutter. Dette gøre ved at man rører en person og sige “cyberwear, elektrisk shock, dine implantater  virker ikke i 10 minutter”. Cybernetisk forstyrrelse kan ikke bruges mod effekter fra Cyberwear som allerede er i effekt.

Genoplade implantat
Du kan overføre din egen elektricitet til en anden person med implantater. For at bruge Genopladnings implantaten, så skal begge parter være i “hvile” tilstand dvs. at man f.eks. ligger, sidder, stå, side om side med ledninger mellem sig, lidt som når man genoplader en andens bil batteri. Det tager ca. 5 minutter at genoplade en anden persons elektricitet og derefter kan en person bruge den/de af sine implantater som var brugte, derefter skal impalaterne genoplades igen. Genopladnings implantat genoplader sig selv, i løbet af 1 time, men du kan også genoplade det i en powerstation, så det hurtigere er klar igen.

Hacking implantat
Tæller som 2 implantater
Gør at du enten kan tilkoble dig Matrix og hacke derinde eller kunne have effekt på elektroniske apparater eller systemer – Se reglerne for hacking. Et hacking implantat skal ikke genoplades som de andre cybernetiske implantater.